ericanilssonn.blogg.se

Följ mitt liv i ord & bild. - You know my name, no my story bitch.

We Are Equestrians

Kategori: Allmänt

Ryser igenom hela, stolt över att vara hästtjej, finns inget som kan stoppa mig, kränka mig, osv. 
Det finns många som håller på med denna sporten, vi riskerar våra LIV på ett djur, ett djur som blir ens bästavän. 
Vi ska försöka arbeta med ett djur som väger 10 gånger mer än oss själva.. 
Vi binder ett band mellan människan & djuret som ingen kan bryta, vått & tort ställer vi upp för vårt djur.
Genom eld & vatten.
Sedan blir inte detta bara ett "djur" för oss, de blir vår bästavän, de finns inte en person i denna värld som vet så mycket som min bästavän gör. Man kan inte prata med dom, men man vet att dom alltid finns där för en.
Oavsätt hur arg man än bli på den för att den gör fel någon gång, så går de över.. För nästa gång räddar hästen en, o då blir de inte fel en gång till. 
 
Svär på allt jag är, att jag ska aldrig lämna hästvärlden, för man lär sig allt man behöver genom livet. 
Jag är 14 o nästa år fyller jag 15, då får man väl inte börja jobba precis överallt, men när dom jag hade snackat med kom på att jag höll på med hästar, sa dom "själklart" 
 
- Va stolt över att du tillhör hästvärlden, de e något otroligt - 
Kolla filmerna så förstår ni hur det är..
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: